poniedziałek, 20 października 2014

Źródła informacji

Lekcja 2
Temat: Źródła informacji.

 SMS
Komunikatory
Listy elektroniczne
Reklamy
Portale społecznościowe
Blogi



SMS
To usługa przesyłania krótkich wiadomości tekstowych w cyfrowych sieciach telefonii komórkowej.Usługa ta jest wprowadzana także do sieci telefonii stacjonarnej.
SMS wysyła się pod numer abonenta sieci telefonii komórkowej lub stacjonarnej. Wszystkie produkowane obecnie telefony komórkowe i niektóre telefony używane w sieciach stacjonarnych umożliwiają zarówno odbieranie, jak i wysyłanie tego typu wiadomości.
Pierwszy w historii tekst SMS-em zostaÅ‚ wysÅ‚any 3 grudnia 1992r. z Wielkiej Brytanii Neil Papworth, pracownik Vodafone skÅ‚adaÅ‚ w nim życzenia z okazji ÅšwiÄ…t Bożego Narodzenia swoim kolegom.
 


KOMUNIKATORY
To programy komputerowe pozwalajÄ…cy na przesyÅ‚anie natychmiastowych komunikatów pomiÄ™dzy dwoma lub wiÄ™kszÄ… liczbÄ… komputerów, poprzez sieć komputerowÄ….Komunikatory przesyÅ‚ajÄ… informacje wedÅ‚ug zasad ustalonych przez protokoÅ‚y komunikacyjne tak, że publicznie udokumentowane protokoÅ‚y sÄ… zwykle implementowane przez wiele komunikatorów.Wiele pomysłów zastosowanych w komunikatorach internetowych pochodzi ze starszego, lecz ciÄ…gle popularnego protokoÅ‚u sÅ‚użącego do rozmów przez internet – IRC. 




LISTY ELEKTRONICZNE
E-mail to jedna z usług internetowych, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych (listów elektronicznych).
Wraz z wiadomością tekstową można przesyłać dane innego typu w formie tzw. Załączników.
 E-mail zostaÅ‚ wymyÅ›lony w roku 1965. Autorami pomysÅ‚u byli:Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman.Wówczas jednak usÅ‚uga ta sÅ‚użyÅ‚a jedynie do przesyÅ‚ania wiadomoÅ›ci pomiÄ™dzy użytkownikami tego samego komputera, a adres poczty elektronicznej jeszcze nie istniaÅ‚. UsÅ‚ugÄ™ polegajÄ…cÄ… na przesyÅ‚aniu wiadomoÅ›ci tekstowych pomiÄ™dzy komputerami wymyÅ›liÅ‚ w roku 1971 Ray Tomlinson i on również wybraÅ‚ znak @ do rozdzielania nazwy użytkownika od nazwy komputera, a później nazwy domeny internetowej.
 
 

REKLAMY
To informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei.
Reklama przybiera różnÄ… postać – od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co czÄ™sto przypisuje siÄ™ reklamie telewizyjnej.Czasem reklama Å‚Ä…czona jest z korzyÅ›ciami dla osób decydujÄ…cych o skorzystaniu z przedmiotu reklamy – np. firmy sponsorujÄ… wyjazdy szkoleniowe.
Swoiste formy reklamy pochodzÄ… z czasów starożytnych. Stosowali reklamÄ™ w postaci napisów na Å›cianach budynków, kamiennych lub terakotowych szyldów karczmy, zajazdy. Starożytni handlowcy wykrzykiwali oraz zachwalali cechy swoich towarów i dóbr. W ten sposób powstaÅ‚a pierwsza w historii forma reklamy – reklama ustna.
W starożytnej Grecji pojawiła się reklama pisemna. Miała ona charakter spisanych informacji dotyczących wydarzeń kulturalnych i sportowych.
Wynalezienie przez Gutenberga druku zrewolucjonizowało reklamę. Za umowną datę wynalezienia druku uznaje się rok 1450. Pojawiły się pierwsze gazety, a w nich pierwsze reklamy prasowe.

 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz